Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
?Daar begint en eindigt beeldende kunst: in haar vermogen om in één beeld een wereld van betekenis vast te houden, als een oneindig vraagstuk over ? welja ? alles. Kunst is niet wat het is. Het is wat het wordt.? ? Koenraad JonckheereVan de meer dan 40.000 stukken die de Collectie Vlaamse Gemeenschap rijk is, hangt slechts een klein gedeelte in de zalen van de grote musea. Het gros van de verzameling bevindt zich buiten het zicht van het grote publiek.Reflecties ? Blikken op de Collectie Vlaamse Gemeenschap toont voor het eerst het resultaat van jarenlang verzamelen en onthult de diversiteit van kunst in Vlaanderen. Topstukken worden naast onbekende schatten geplaatst. Heden en verleden worden met elkaar verweven in wonderlijke combinaties. Het resultaat is niet alleen een feest voor het oog. Het biedt een verrassend inzicht in de veelheid van benaderingen waarmee je naar kunst kan kijken en laat zien hoe bijzonder de collectie is.Koenraad Jonckheere is hoogleraar kunstgeschiedenis aan de Universiteit Gent en auteur van de bestseller Another History of Art ? 2.500 jaar Europese kunstgeschiedenis.Lien Vandenberghe studeerde kunstwetenschappen aan de Universiteit Gent, waar ze sinds 2022 praktijkassistent is.Bron : https://www.standaardboekhandel.be/p/reflecties-9789464666472
Vlaamse kunst. --- Kunst ; Vlaanderen --- Art --- cultureel erfgoed --- hedendaagse kunst --- Vlaamse Primitieven --- kunst --- patrimonium --- abstracte kunst --- cultural heritage --- art collections --- Flanders --- Vlaamse beweging --- Kunstcollectie --- Vlaamse overheid
Choose an application
Is verkleden kunst? Hoe schilder je gevoelens? Hoe maak je een Alberto Giacometti? Kun je een neus schilderen? Waarom maakte Jeff Koons een enorm kunstwerk van zeventigduizend planten?
Art --- English literature --- Didactics of the arts --- hedendaagse kunst --- Kunst --- Didactiek --- Kinderen --- Schilderkunst --- Kunst. --- Kind --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Tekenkunst
Choose an application
Kunst, kunstenaars en kinderen: Hoe breng je deze drie samen? En hoe breng je ze blijvend in aanraking met elkaar? Het is een vraag die de gemoederen in kinder(boeken)land nogal bezighoudt, getuige de grote productie van zeer uiteenlopende kunstboeken voor kinderen en jongeren de afgelopen paar jaar.
Kunstzinnige vorming ; kinderen. --- Didactics of the arts --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs --- kunstopvoeding --- #PBIB:+116.14 --- kunst --- kinderen --- esthetische opvoeding --- 477.3 --- Kunstzinnige vorming --- 745.5 --- 373.67 --- Kunsteducatie ; voor kinderen ; 21ste eeuw --- Cultuureducatie ; hedendaagse kunst voor kinderen --- Musea ; scholen ; kinderateliers --- Kunstenaarsduo's ; Heringa/Van Kalsbeek ; ism kinderen --- Kinderen maken kunst --- DVD's --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- Decoratieve kunstnijverheid ; knutseltechnieken --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs --- 749.5 --- 373.67(492) --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs; Nederland --- Kunstzinnige opvoeding --- Beeldopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Hedendaagse kunst --- Musea --- Reggio Emilia-pedagogiek --- Lager onderwijs --- Beeldeducatie --- Museum --- Reggio Emilia (onderwijs)
Choose an application
Met dit boek haal je 28 hedendaagse kunstwerken in huis. Deze kunstwerken komen uit de verzamelingen van de musea S.M.A.K., MHKA, Mu.ZEE en Cera/ M Museum Leuven. Bij elk kunstwerk bedacht Mooss een opdracht die je alleen of samen met anderen kunt doen.
Kunsteducatie. --- Erfgoededucatie. --- Musea. --- Didactics of the arts --- kunstopvoeding --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs --- Art [Modern ] --- 20th century --- Juvenile literature --- 21st century --- Artists --- 477.3 --- handvaardigheid --- beeldopvoeding --- kunsteducatie --- creativiteit --- knutselen --- didactiek basisonderwijs - handvaardigheid, handwerken --- PXL-Education 2017 --- didactiek van de kunst --- hedendaagse kunst en cultuur --- Spelen --- Kunsten --- Kunstwerken --- Kunstzinnige vorming --- Knutselen --- Kunstzinnige opvoeding --- Beeldopvoeding --- Musea --- Kunstenaars --- Spel --- Kunst --- Kunstwerk --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Karton --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- Beeldeducatie --- Museum --- Kunstenaar
Choose an application
Dit prentenboek toont dat ook kleuters van kunst kunnen genieten.Prinses Arabella en haar vrienden gaan naar het Arabellamuseum. Er staan werken van verschillende kunstenaars: sommige zijn groot en andere zijn klein. In sommige werken kan je verdwalen en andere doen je glimlachen. Dan willen de kinderen naar huis. Waarom? Omdat ze zelf een kunstwerk willen maken!Bron: https://www.eenhoorn.be/nl/prinses-arabella-in-het-museum.html
Dutch literature --- kunst (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Prinsessen --- Musea --- Kunst --- Hedendaagse kunst --- Diversiteit --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kunst kinderen. --- Kunst kleuters. --- Prinsen en prinsessen. --- PXL-Education 2020 --- kinderboek --- vanaf 3 jaar --- kunst --- Museumbezoek --- Kunsteducatie --- Prinses --- Museum --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Inclusie --- Maatwerk --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Dit boek gaat terug op een tentoonstelling in het Gentse Museum Dr. Guislain over het geheugen, dat zowel wordt bekeken vanuit een wetenschappelijke als een historische en artistieke invalshoek. Na een algemene inleiding gaan verschillende auteurs in op de centrale thema's van de tentoonstelling. In dit deel vind je essays over de middeleeuwse geheugenkunst, de werkwijze van het geheugen (vanuit Marcel Prousts 'A la recherche du temps perdu'), de ziekte van Alzheimer, de zogenoemde 'Poetica Memoriae' (de manier waarop kunstenaars omgaan met het geheugen) en het coderen en opslaan van objecten of informatie (in Kunst- und Wunderkammern, encyclopedieën, Wikipedia etc.). Na dat alles volgen korte bijdragen over specifieke thema's, werken of kunstenaars uit de tentoonstelling. Achteraan vind je Franse en Engelse vertalingen, personalia en een lijst van de bruikleengevers. Hoewel sommige essays wat minder vlot lezen, is deze catalogus een verhelderende aanvulling op de tentoonstelling. Mooie lay-out, geïllustreerd met tal van kleurenreproducties en foto's.
Dementia --- Memory --- Museum Dr. Guislain (Ghent) --- geheugen --- ziekte --- Proust, Marcel --- Cognitive psychology --- hedendaagse kunst --- Art --- art [fine art] --- Contemporary [style of art] --- geheugenstoornissen --- kunst --- geheugen (mensen) --- geneeskunde --- psychology --- medicine [discipline] --- psychologie --- kunst en psychologie --- neuropsychologie --- middeleeuwen --- ars memoriae --- geheugenkunst --- Proust Marcel --- kunst en geheugen --- mnemotechniek --- articiële intelligentie --- Alzheimer --- 7.041 --- Kunst en wetenschap ; hersenziektes --- Kunst en psychiatrie --- Thema's in de kunst ; het geheugen --- Tentoonstellingscatalogi ; Gent ; Museum Dr. Guislain --- Outsider Art --- Geheugen in de kunst --- Iconografie ; de mens, portretten --- Exhibitions --- departement Beeldende Kunst 09 --- tentoonstellingscatalogus --- Museum Dr. Guislain, Gent --- Geheugen --- Kunsten --- Catalogi --- Dementie --- Vergeten --- Geheugen (psychologie) --- Kunst --- Catalogus --- ziektes --- geheugen. --- ziektes. --- Proust, Marcel. --- art [discipline]
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|